5 Şubat 2011 Cumartesi

(_.·´¯`·«¤°(๓คtє๓คtเк tüא๏lคгเ)°¤»·´¯`·._)

Soruda eğer bolca kesirli değer varsa şıklara bak tüm kesirlere bölünen cevap genelde sorunun cevabı oluyordu en azından öss zamanında 2 soruyu işlem yapmadan böyle çözmüştüm daha sonra geo eğer soruda tek değer verilmişse cevap ya osayı yadana onun yarısı olur genelde yarısı olur ama ösym böyle sorularda ikisinide koyuyor ozmanda yüzde elli şansın oluyor :) kümeleri öğrenmediğim zamanlarda öss zamanında bir arakdaşım söylemişti küme problemlerini yapamıyorsan verilen değerleri çarp böl çıkar sonuç bulursan cvp odur :) bazen tutuoyrdu ama şimdi öğrendik çok şükür işlemi yapıyorum. :)

MİSAL
((x^2). (x-2 )) / (4k-12 ) ifadesinin en sade hali istensin yaz x yerine 3 k yerine 4
16 . 2 / 4 = 8
Şıklarda doğru yanıt 8 de olabilir 2k'da olabilir (hani k'ya 4 verdik ya ordan işte 2x4=8)
Not: örneği salladım bu ne biçim soru diye yorum yapmayın.
Not2: vereceğiniz değerler insani sayılar olsun arkadaşlar. misal paydayı sıfır yapan değerler veya x'e 93 gibi değer verirsem nolur acaba gibi şeyler düşünmeyin.
Not3: eğer doğru sayıları vermezseniz bir ihtimal (%20 diyelim) aynı sonucu veren 2 şık olabilir. Bu durumda başka değerler vererek denemelisiniz.
Not4: 8-10 böyle soru çözüp hızlanın işlemlerde.

Fonksiyonlarda izlenecek yöntemler...

A ve B gibi boş olmayan iki küme için tanımlanan bağıntıyı f olarak düşünelim. f bağıntısı A'nın her elemanı B'nin ise yanlızca bir elemanına eslesiyor ve A'da eşlenmeyen eleman kalmıyorsa A'dan B'ye tanımlanan bu f bağıntısına, A'dan B'ye fonksiyon denir.

A f B

xA, yB ve A dan B ye fonksiyonu x’i y’ye eşliyorsa

f= A B
x f(x)=y şeklinde gösterilir.

A = Tanım kümesi B'ye ise Değer kümesi denir

ÖRNEK: A={-3,-1,0,2,3} F=A R fonksiyonu
F{(-3,5),(-1,2),(0,3),(2,5),(3,-4)} olarak veriliyor. F(-3)+f(0)+f(3) toplamı nedir?

ÇÖZÜM:

f(-3)= 5
f(0)= 3 olduğundan
f(3)=-4
f(-3)+f(0)+f(3)= 5+3-4=4 olur.
TEST TEKNİĞİ
test tekniğini yabana atmayın..her şıktan 5 tane olcak...7-8 tane aynı şık yapmayın akıllı olun....
FIKRA GİBİ BİR ŞEY:):):)
Bi sabah öğrencilerden biri matematik dersine geç girmiş. Tahtada yazılı iki problem varmış. Bunların ev ödevi olduğunu düşünerek defterine geçirmiş. Ertesi gün ödev kağıdını yani soruların tam çözümünü hocaya vermiş. Hoca kağıda bakınca gülmeye başlamış, “Bunlar ev ödevi değil ki, bugüne kadar çözülemeyen matematik problemleri. Yazık boşuna uğraşmışsın” demiş. Ödev kağıdını da, “arkadaşlara gösteririm de biraz eğleniriz” diye düşünerek çantasına koymuş. Öğrencinin akşam yurt odasındaki telefonu çalmış. Karşısında da heyecanla konuşan matematik profesörü varmış: “İnanılmaz birşey bu. Arkadaşlarla inceledik. Senin çözümlerin tamamen doğru. Bunu nasıl başardın?”
YORUMUM
Öğrenci bu soruların ev ödevi değilde,
yapılamayan sorular olduğunu bilseydi soruları yapamazdı.
insanları başarma konusunda engelleyen bir şey varsa o da önyargılar.